Natalia Skarbek
9 kwietnia, 2020
Panująca pandemia COVID19 stworzyła zupełnie nowe warunki życia. Sytuacja dotyka każdego z nas, co powoduje stres, lęk i rezygnację. Przestrzeganie zasad sanitarnych i dbanie o najbliższych jest aspektem kluczowym. Dlatego Główna Inspekcja Sanitarna, Ministerstwo Zdrowia i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zdecydowały się ruszyć z kampanią edukacyjną, która ma za zadanie promować właściwe nawyki w czasie epidemii SARS-CoV-2. Dodatkowo instytucje apelują o wywieszanie plakatów z najważniejszymi informacjami na temat koronawirusa, aby dotrzeć do lokalnych społeczności.
Ogólnopolski Program Zwalczania Grypy w pełni popiera działania i kampanię społeczną „Profilaktyka zachorowań w walce z chorobami wirusowymi”. Patrząc na okoliczności panujące obecnie w kraju, każde działanie edukacyjne i promujące właściwe postawy jest odpowiednie.
Spot „Ojciec i syn” można traktować jako uniwersalny przewodnik po bliskości – jak żyć pod jednym dachem w sytuacji zagrożenia podczas wielodniowej izolacji. Choć za pomocą klipu zostały pokazane najważniejsze wskazówki dotyczące postępowania w czasie zagrożenia epidemicznego, takie jak: nie dotykaj innych, kichaj w łokieć, nie wychodź z domu, myj ręce przez 30 sekund itd., to jednak najistotniejsze okazuje się odnalezienie w nowej sytuacji i wspieranie szczególnie osób starszych. To także ważny przekaz dla nas wszystkich – niezależnie od tego kim jesteśmy i jaką funkcję pełnimy, zalecenia dotyczą każdego z nas. To od naszej odpowiedzialności i postawy zależy, czy wygramy z zagrożeniem.